Viessmann 5224 Stuurmodule voor lichtseinen

SKU
Viessmann 5224
2 op voorraad 2 op voorraad
€ 62,99

Deze module heeft een geïntegreerde digitale decoder (Märklin-Motorola, NMRA-DCC) en wordt gebruikt om 2 lichtsignalen (één hoofdsignaal en één ver signaal) met LED's en een gemeenschappelijke positieve pool of gloeilampen te regelen als ze niet meer dan 200 mA stroom verzamelen. Prototype-achtige verandering van het zachte signaalpatroon. Geschikt voor alle lichtsignalen van track 0 tot Z (behalve signalen met multiplextechnologie). Het schakelen kan conventioneel worden gedaan via de toetsenpanelen art. 5545, 5546 en 5547 of direct digitaal. Hij is uitgerust met de Viessmann-signaalbus en kan worden geconfigureerd voor de volgende toepassingen:

- 2- of multi-concept lichtsignaal: Voor een 2-concept hoofdsignaal met de signaalbeelden aandrijving en stop is het knopbedieningspaneel art. 5547 (voor 4 signalen) of een digitaal adres nodig. Het knopbedieningspaneel vereist een signaal van 3 of 4 termijnen met de aanvullende termen langzaam rijden en manoeuvreren verboden, item 5546 (3 termijnen, 2 signalen) of 5545 (4 termijnen, 2 signalen) of 2 adressen in digitale modus.

- Station signaal of blok signaal: Indien geconfigureerd als blok signaal, reageert de module automatisch op de verzonden track status. Voor deze functie zijn bezettingsberichten met permanente contacten vereist. Per signaalsectie zijn maximaal 2 bewaakte secties vereist. In deze bedrijfsmodus schakelt de module automatisch naar rijden als de volgende sectie als vrij wordt gemeld via de signaalbus. Als een van de twee secties bezet is, schakelt de module om te stoppen.

- Eigen signaal op afstand of signaal op afstand op de mast: De signaalmodule bestuurt het hoofdsignaal en het bijbehorende signaal op afstand of het signaal op afstand van een volgend signaal als het is bevestigd aan zijn eigen mast. In dit geval wordt het verre signaal donker zoals het was toen het stopte.

- Als de trein stopt, de tractiestroom onderbreekt of de remgenerator inschakelt: Met het steekbare treinbesturingsrelais art. 5228 kan de module de treinen automatisch stoppen. Dit kan door de tractiestroom vóór het signaal uit te schakelen of, in het geval van digitale systemen, nog meer prototypisch door over te schakelen op de remmodule Art. 5232 (voor Märklin-Motorola) of een remgenerator (voor NMRA-DCC). Dit maakt bloksectiecontrole mogelijk in zowel analoge als digitale modus.

- Gekoppeld signaal: de configuratie kan worden gebruikt om te bepalen of een signaal alleen stop en langzaam rijden mag aangeven. In dit geval heeft de module ook alleen het knopbedieningspaneel art. 5547 of een digitaal adres nodig.

De logica in de regelmodule zorgt ervoor dat de rode toets altijd wint als er meerdere toetsen tegelijk worden ingedrukt, zowel voor bediening via toetsenborden als contactrails.

 

-
+

Gratis verzending

Bij orders boven de €75,-

  • Webwinkel Keurmerk en klantbeoordelingen
  • Veilig betalen
  • PostNL
  • ModeltreinWinkel.nl Garantie

Deze module heeft een geïntegreerde digitale decoder (Märklin-Motorola, NMRA-DCC) en wordt gebruikt om 2 lichtsignalen (één hoofdsignaal en één ver signaal) met LED's en een gemeenschappelijke positieve pool of gloeilampen te regelen als ze niet meer dan 200 mA stroom verzamelen. Prototype-achtige verandering van het zachte signaalpatroon. Geschikt voor alle lichtsignalen van track 0 tot Z (behalve signalen met multiplextechnologie). Het schakelen kan conventioneel worden gedaan via de toetsenpanelen art. 5545, 5546 en 5547 of direct digitaal. Hij is uitgerust met de Viessmann-signaalbus en kan worden geconfigureerd voor de volgende toepassingen:

- 2- of multi-concept lichtsignaal: Voor een 2-concept hoofdsignaal met de signaalbeelden aandrijving en stop is het knopbedieningspaneel art. 5547 (voor 4 signalen) of een digitaal adres nodig. Het knopbedieningspaneel vereist een signaal van 3 of 4 termijnen met de aanvullende termen langzaam rijden en manoeuvreren verboden, item 5546 (3 termijnen, 2 signalen) of 5545 (4 termijnen, 2 signalen) of 2 adressen in digitale modus.

- Station signaal of blok signaal: Indien geconfigureerd als blok signaal, reageert de module automatisch op de verzonden track status. Voor deze functie zijn bezettingsberichten met permanente contacten vereist. Per signaalsectie zijn maximaal 2 bewaakte secties vereist. In deze bedrijfsmodus schakelt de module automatisch naar rijden als de volgende sectie als vrij wordt gemeld via de signaalbus. Als een van de twee secties bezet is, schakelt de module om te stoppen.

- Eigen signaal op afstand of signaal op afstand op de mast: De signaalmodule bestuurt het hoofdsignaal en het bijbehorende signaal op afstand of het signaal op afstand van een volgend signaal als het is bevestigd aan zijn eigen mast. In dit geval wordt het verre signaal donker zoals het was toen het stopte.

- Als de trein stopt, de tractiestroom onderbreekt of de remgenerator inschakelt: Met het steekbare treinbesturingsrelais art. 5228 kan de module de treinen automatisch stoppen. Dit kan door de tractiestroom vóór het signaal uit te schakelen of, in het geval van digitale systemen, nog meer prototypisch door over te schakelen op de remmodule Art. 5232 (voor Märklin-Motorola) of een remgenerator (voor NMRA-DCC). Dit maakt bloksectiecontrole mogelijk in zowel analoge als digitale modus.

- Gekoppeld signaal: de configuratie kan worden gebruikt om te bepalen of een signaal alleen stop en langzaam rijden mag aangeven. In dit geval heeft de module ook alleen het knopbedieningspaneel art. 5547 of een digitaal adres nodig.

De logica in de regelmodule zorgt ervoor dat de rode toets altijd wint als er meerdere toetsen tegelijk worden ingedrukt, zowel voor bediening via toetsenborden als contactrails.