Roco 7500017 H0 Elektrische locomotief 110 504 van de DB-AG, tijdperk V
SKU
Roco 7500017
Niet op voorraad
€ 219,80
Nieuw. Analoog, digitaal voorbereid.
Elektrische locomotief 110 504-8 van Deutsche Bahn.
■ Uitvoering in beigerode lak met DB AG-logo's ■ Fijn gedetailleerd model met veel afzonderlijk gemonteerde onderdelen ■ Schakelbaar achterlicht met DIP-schakelaar
Naast de 103-serie was de 112-serie in beige-rode lak zeker een van de meest elegante verschijningen in de DB-vloot van de jaren 70 en 80. Om de Rheingold-treinen en de Rheinpfeil-groep, die was omgebouwd tot door locomotieven getrokken sets, te trekken, nam de DB in mei 1962 zes E 10.1's (E 10 1239–1244) in dienst met speciale draaistellen van Henschel, ontworpen voor 160 km/u. Toen in het najaar van 1962 de E 10 1265-1270, die eigenlijk voor deze draaistellen bedoeld was, op de markt kwam, werd de E 10 1239-1244 omgebouwd naar de normale versie en nam de E 10 1265-1270 deze luxe diensten over, samen met de E 10, die kort daarna tussen 1308 en 1312 werden afgeleverd. Eind jaren zestig volgde de laatste E 10.12-serie, de 112 485–504, die werd geleverd met Krupp-draaistellen ontworpen voor 160 km/u. In november 1994 werd de 114 504 (ex 112 504) hernummerd tot 110 504 en werd gebruikt in het lokale transport in de omgeving van Stuttgart. De locomotief was vanwege de bijzondere lak een bijzonder veel gefotografeerde trein onder spoorwegliefhebbers.
Elektrische locomotief 110 504-8 van Deutsche Bahn.
■ Uitvoering in beigerode lak met DB AG-logo's ■ Fijn gedetailleerd model met veel afzonderlijk gemonteerde onderdelen ■ Schakelbaar achterlicht met DIP-schakelaar
Naast de 103-serie was de 112-serie in beige-rode lak zeker een van de meest elegante verschijningen in de DB-vloot van de jaren 70 en 80. Om de Rheingold-treinen en de Rheinpfeil-groep, die was omgebouwd tot door locomotieven getrokken sets, te trekken, nam de DB in mei 1962 zes E 10.1's (E 10 1239–1244) in dienst met speciale draaistellen van Henschel, ontworpen voor 160 km/u. Toen in het najaar van 1962 de E 10 1265-1270, die eigenlijk voor deze draaistellen bedoeld was, op de markt kwam, werd de E 10 1239-1244 omgebouwd naar de normale versie en nam de E 10 1265-1270 deze luxe diensten over, samen met de E 10, die kort daarna tussen 1308 en 1312 werden afgeleverd. Eind jaren zestig volgde de laatste E 10.12-serie, de 112 485–504, die werd geleverd met Krupp-draaistellen ontworpen voor 160 km/u. In november 1994 werd de 114 504 (ex 112 504) hernummerd tot 110 504 en werd gebruikt in het lokale transport in de omgeving van Stuttgart. De locomotief was vanwege de bijzondere lak een bijzonder veel gefotografeerde trein onder spoorwegliefhebbers.