Roco 71221 H0 Elektrische locomotief Reihe 372 CSD
SKU
Roco 71221
1 op voorraad
Special Price€ 249,99Normale prijs€ 279,90
Deze Roco locomotief is nieuw met 2 jaar garantie.
Geheel nieuw ontwerp!
■ Zeer gedetailleerd model met veel afzonderlijk gemonteerde insteekonderdelen ■ Volledig nieuw ontwikkelde stroomafnemers met innovatieve bevestiging ■ Uitgebreid dakoppervlak en ventilatielamellen die een onbelemmerd uitzicht mogelijk maken ■ Delicaat ontwerp van de draaistellen en de spaakwielen ■ Met railgeleiders en luchttanks in gesloten vorm voor realistische presentatie in vitrines
In de jaren tachtig schafte de DR elektrische dual-mode locomotieven aan om de operationele procedures in het gestaag groeiende grensoverschrijdende verkeer op de spoorlijnen Berlijn-Dresden-Praag te verbeteren. De locomotiefbouwer in de DDR, LEW Hennigsdorf, draaide destijds echter op volle toeren. Daarom kreeg de Tsjechische locomotieffabriek Skoda de opdracht, die al ervaring had met dergelijke machines. De CSD-series ES 499.1 en 499.2 dienden als basis voor de constructie en het ontwerp. Met het Duitse 15 kV/16⅔ Hz-elektriciteitssysteem werd echter een geheel nieuw pad bewandeld. De dubbele bestelling bestond uit 15 locomotieven serie 372 voor de CSD en 20 locomotieven serie 230 voor de DR. De universele locomotieven werden gebruikt voor het vervoer van passagiers- en goederentreinen. Met een vermogen van 3.260 kW per uur bereikten de locomotieven een maximumsnelheid van 120 km/u. In Duitsland wordt de serie liefkozend "Dumpling Press" genoemd, terwijl de Tsjechische variant "Bastard" heet.
Deze Roco locomotief is nieuw met 2 jaar garantie.
Geheel nieuw ontwerp!
■ Zeer gedetailleerd model met veel afzonderlijk gemonteerde insteekonderdelen ■ Volledig nieuw ontwikkelde stroomafnemers met innovatieve bevestiging ■ Uitgebreid dakoppervlak en ventilatielamellen die een onbelemmerd uitzicht mogelijk maken ■ Delicaat ontwerp van de draaistellen en de spaakwielen ■ Met railgeleiders en luchttanks in gesloten vorm voor realistische presentatie in vitrines
In de jaren tachtig schafte de DR elektrische dual-mode locomotieven aan om de operationele procedures in het gestaag groeiende grensoverschrijdende verkeer op de spoorlijnen Berlijn-Dresden-Praag te verbeteren. De locomotiefbouwer in de DDR, LEW Hennigsdorf, draaide destijds echter op volle toeren. Daarom kreeg de Tsjechische locomotieffabriek Skoda de opdracht, die al ervaring had met dergelijke machines. De CSD-series ES 499.1 en 499.2 dienden als basis voor de constructie en het ontwerp. Met het Duitse 15 kV/16⅔ Hz-elektriciteitssysteem werd echter een geheel nieuw pad bewandeld. De dubbele bestelling bestond uit 15 locomotieven serie 372 voor de CSD en 20 locomotieven serie 230 voor de DR. De universele locomotieven werden gebruikt voor het vervoer van passagiers- en goederentreinen. Met een vermogen van 3.260 kW per uur bereikten de locomotieven een maximumsnelheid van 120 km/u. In Duitsland wordt de serie liefkozend "Dumpling Press" genoemd, terwijl de Tsjechische variant "Bastard" heet.