Roco 7100006 H0 Kolengestookte hogesnelheidsstoomlocomotief 18 201 van de DR

SKU
ROC7100006
Niet op voorraad
Special Price € 350,91 Normale prijs € 389,90

Aandrijving op twee assen van de tender en via cardanas op alle drie de aandrijfassen van de locomotief.

■ Voorbeeldgetrouwe uitvoering van de kolengestookte versie
■ Voor het eerst met PluX16-interface en LED-verlichting
■ Decoratieve lijn met drievoudige punt
■ Zwarte luchtpomp en voedingspomp ook inbegrepen
■ Fijne metalen wielstellen
■ Rookgenerator kan achteraf worden ingebouwd

In de jaren zestig had het Halle Research Institute nog een hogesnelheidsstoomlocomotief nodig om nieuwe personenauto's te testen. De nieuwe motor 18 201 is ontstaan ​​uit de hogesnelheidstenderlocomotief 61 002 en delen van de hogedruktestlocomotief H 25 024. Als stoomgenerator diende een aangepaste nieuwe ketel uit de serie 22 met verlengde rookkamer en Giesl-ejector. Om bij snel rijden de snelheid nauwkeurig te kunnen handhaven, was de machine voorzien van een tegendrukrem. Snel rijden betekende maximaal 175 km/u, want de 18 201 was aanvankelijk voor deze topsnelheid - later 180 km/u - goedgekeurd, zij het alleen vooruit.

Gratis verzending

Bij orders boven de €75,-

  • Webwinkel Keurmerk en klantbeoordelingen
  • Veilig betalen
  • PostNL
  • ModeltreinWinkel.nl Garantie

Aandrijving op twee assen van de tender en via cardanas op alle drie de aandrijfassen van de locomotief.

■ Voorbeeldgetrouwe uitvoering van de kolengestookte versie
■ Voor het eerst met PluX16-interface en LED-verlichting
■ Decoratieve lijn met drievoudige punt
■ Zwarte luchtpomp en voedingspomp ook inbegrepen
■ Fijne metalen wielstellen
■ Rookgenerator kan achteraf worden ingebouwd

In de jaren zestig had het Halle Research Institute nog een hogesnelheidsstoomlocomotief nodig om nieuwe personenauto's te testen. De nieuwe motor 18 201 is ontstaan ​​uit de hogesnelheidstenderlocomotief 61 002 en delen van de hogedruktestlocomotief H 25 024. Als stoomgenerator diende een aangepaste nieuwe ketel uit de serie 22 met verlengde rookkamer en Giesl-ejector. Om bij snel rijden de snelheid nauwkeurig te kunnen handhaven, was de machine voorzien van een tegendrukrem. Snel rijden betekende maximaal 175 km/u, want de 18 201 was aanvankelijk voor deze topsnelheid - later 180 km/u - goedgekeurd, zij het alleen vooruit.