Roco 7100006 H0 Kolengestookte hogesnelheidsstoomlocomotief 18 201 van de DR
SKU
ROC7100006
Niet op voorraad
Special Price€ 350,91Normale prijs€ 389,90
Aandrijving op twee assen van de tender en via cardanas op alle drie de aandrijfassen van de locomotief.
■ Voorbeeldgetrouwe uitvoering van de kolengestookte versie ■ Voor het eerst met PluX16-interface en LED-verlichting ■ Decoratieve lijn met drievoudige punt ■ Zwarte luchtpomp en voedingspomp ook inbegrepen ■ Fijne metalen wielstellen ■ Rookgenerator kan achteraf worden ingebouwd
In de jaren zestig had het Halle Research Institute nog een hogesnelheidsstoomlocomotief nodig om nieuwe personenauto's te testen. De nieuwe motor 18 201 is ontstaan uit de hogesnelheidstenderlocomotief 61 002 en delen van de hogedruktestlocomotief H 25 024. Als stoomgenerator diende een aangepaste nieuwe ketel uit de serie 22 met verlengde rookkamer en Giesl-ejector. Om bij snel rijden de snelheid nauwkeurig te kunnen handhaven, was de machine voorzien van een tegendrukrem. Snel rijden betekende maximaal 175 km/u, want de 18 201 was aanvankelijk voor deze topsnelheid - later 180 km/u - goedgekeurd, zij het alleen vooruit.
Aandrijving op twee assen van de tender en via cardanas op alle drie de aandrijfassen van de locomotief.
■ Voorbeeldgetrouwe uitvoering van de kolengestookte versie ■ Voor het eerst met PluX16-interface en LED-verlichting ■ Decoratieve lijn met drievoudige punt ■ Zwarte luchtpomp en voedingspomp ook inbegrepen ■ Fijne metalen wielstellen ■ Rookgenerator kan achteraf worden ingebouwd
In de jaren zestig had het Halle Research Institute nog een hogesnelheidsstoomlocomotief nodig om nieuwe personenauto's te testen. De nieuwe motor 18 201 is ontstaan uit de hogesnelheidstenderlocomotief 61 002 en delen van de hogedruktestlocomotief H 25 024. Als stoomgenerator diende een aangepaste nieuwe ketel uit de serie 22 met verlengde rookkamer en Giesl-ejector. Om bij snel rijden de snelheid nauwkeurig te kunnen handhaven, was de machine voorzien van een tegendrukrem. Snel rijden betekende maximaal 175 km/u, want de 18 201 was aanvankelijk voor deze topsnelheid - later 180 km/u - goedgekeurd, zij het alleen vooruit.