Roco 70470 H0 Elektrische locomotief 2D2 9128 van de SNCF
SKU
Roco 70470
Voldoende op voorraad
Special Price€ 179,99Normale prijs€ 314,89
E-lok 2D2 analoog met digitale voorbereiding.
Nieuw - met 2 jaar fabrieksgarantie.
Highlights:
Voor het eerst met PluX22-interface
Voorbeeldgetrouwe geluidsfuncties
Met filigraan pantografen
Verhoogde locnummers
De paraderoute van de 2D2 9100-serie was de "Ligne Impériale", de keizerlijke lijn van de Franse hoofdstad Parijs via Lyon naar Marseille aan de Middellandse Zeekust. Met een topsnelheid van 140 kilometer per uur en een transportcapaciteit van 900 ton werden ze gemaakt voor gebruik als sneltreinlocomotieven.
In 1950 bestelde de SNCF een eerste serie van 35 locomotieven. Eigenlijk zou het aantal 2D2 9100-locomotieven in de loop van de tijd moeten toenemen tot 100. Hoewel het silhouet relatief modern leek, stamt de techniek van deze loc uit de jaren 1920. De machines werden daarom al snel vervangen door modernere locomotieven uit de CC 7100-serie. Kleinere en lichtere tractiemotoren vervingen de Buchli-aandrijving, die in de 2D2 9100-locomotieven werd gebruikt en duur en moeilijk te onderhouden was.
De paraderoute van de 2D2 9100-serie was de "Ligne Impériale", de keizerlijke lijn van de Franse hoofdstad Parijs via Lyon naar Marseille aan de Middellandse Zeekust. Met een topsnelheid van 140 kilometer per uur en een transportcapaciteit van 900 ton werden ze gemaakt voor gebruik als sneltreinlocomotieven.
In 1950 bestelde de SNCF een eerste serie van 35 locomotieven. Eigenlijk zou het aantal 2D2 9100-locomotieven in de loop van de tijd moeten toenemen tot 100. Hoewel het silhouet relatief modern leek, stamt de techniek van deze loc uit de jaren 1920. De machines werden daarom al snel vervangen door modernere locomotieven uit de CC 7100-serie. Kleinere en lichtere tractiemotoren vervingen de Buchli-aandrijving, die in de 2D2 9100-locomotieven werd gebruikt en duur en moeilijk te onderhouden was.