Piko 52114 H0 Dieselrailbus Rh 553 van de SCM, tijdperk VI met geluid AC
SKU
PIK52114
1 op voorraad
€ 439,00
Dit model is geschikt voor Märklin banen, wisselstroom, digitaal met vele geluidsfuncties.
Wat voor de Bundesbahn de railbussen van de series VT 95 en VT 98 waren, zijn voor de NMBS de Autorailbussen van de series 553 en 554. De 553-serie werd tijdens de oorlogsjaren vanaf 1941 gebouwd. Na de oorlog werden de voertuigen verder ontwikkeld en vanaf 1954 werden ze ingezet als serie 554. De bouw van beide series werd uitgevoerd door het Belgische bedrijf Brossel, terwijl de wagenbouw werd uitgevoerd door Ragheno in Mechelen.
De aandrijving werd verzorgd door achtcilinder-lijnmotoren, waarvan een deel geleverd werd door General Motors voor de 554-serie. Ze versnelden de zijlijnwagons van de serie 553 tot 66 km/u; De 554-serie kon snelheden tot 80 km/u bereiken. In de jaren zeventig werd de 554-serie omgenummerd naar 46, en de 553 kreeg de naam 49. Voertuigen uit beide series worden bewaard in musea.
PIKO-geluidsdecoder af-fabriek gemonteerd Lengte over buffers: 184 mm Minimale straal: 358 mm Digitale interface: NEM 658 PluX22 Koppeling: NEM-schacht Richtingsafhankelijke lichtverandering wit/rood
Dit model is geschikt voor Märklin banen, wisselstroom, digitaal met vele geluidsfuncties.
Wat voor de Bundesbahn de railbussen van de series VT 95 en VT 98 waren, zijn voor de NMBS de Autorailbussen van de series 553 en 554. De 553-serie werd tijdens de oorlogsjaren vanaf 1941 gebouwd. Na de oorlog werden de voertuigen verder ontwikkeld en vanaf 1954 werden ze ingezet als serie 554. De bouw van beide series werd uitgevoerd door het Belgische bedrijf Brossel, terwijl de wagenbouw werd uitgevoerd door Ragheno in Mechelen.
De aandrijving werd verzorgd door achtcilinder-lijnmotoren, waarvan een deel geleverd werd door General Motors voor de 554-serie. Ze versnelden de zijlijnwagons van de serie 553 tot 66 km/u; De 554-serie kon snelheden tot 80 km/u bereiken. In de jaren zeventig werd de 554-serie omgenummerd naar 46, en de 553 kreeg de naam 49. Voertuigen uit beide series worden bewaard in musea.
PIKO-geluidsdecoder af-fabriek gemonteerd Lengte over buffers: 184 mm Minimale straal: 358 mm Digitale interface: NEM 658 PluX22 Koppeling: NEM-schacht Richtingsafhankelijke lichtverandering wit/rood