Stoom locomotief serie 043 met olie afvuren van de Deutsche Bundesbahn. ■ Vorm variant met cabine ■ omlopende plaatmetaal Nederlandse bestuurder zonder paneel ■ Centrale draagassen met kleinere wielflens ■ Vrij uitzicht tussen de ketel en het chassis ■ Stroomverbruik van locomotief en tender ■ Gebruik in zware goederentrein dienst de stoomlocomotieven, die bekend staat als “jumbo” omwille van hun trekkracht, werden gebruikt met groot succes in bijna alle van Duitsland en in veel andere Europese landen. De topsnelheid was 80 km/u vooruit en 50 km/u kon achteruit gereden worden. Sommige van deze al zeer krachtige machines noteerde een verdere vermeerdering opbrengst 2.100 pk (1,546 kW) bij de Deutsche Bundesbahn wanneer zij omgezet om oliestook 1955. De DB-oliegestookte locomotieven hadden de serie Aanwijzing van 043 uit 1968.
Stoom locomotief serie 043 met olie afvuren van de Deutsche Bundesbahn. ■ Vorm variant met cabine ■ omlopende plaatmetaal Nederlandse bestuurder zonder paneel ■ Centrale draagassen met kleinere wielflens ■ Vrij uitzicht tussen de ketel en het chassis ■ Stroomverbruik van locomotief en tender ■ Gebruik in zware goederentrein dienst de stoomlocomotieven, die bekend staat als “jumbo” omwille van hun trekkracht, werden gebruikt met groot succes in bijna alle van Duitsland en in veel andere Europese landen. De topsnelheid was 80 km/u vooruit en 50 km/u kon achteruit gereden worden. Sommige van deze al zeer krachtige machines noteerde een verdere vermeerdering opbrengst 2.100 pk (1,546 kW) bij de Deutsche Bundesbahn wanneer zij omgezet om oliestook 1955. De DB-oliegestookte locomotieven hadden de serie Aanwijzing van 043 uit 1968.