Veelgestelde vragen

Regelmatig krijgen we vragen over diverse onderwerpen. De meest gestelde vragen hebben we in onderstaand overzicht verzameld en deze kunnen wellicht ook antwoord geven op uw vraag. Mocht dit niet het geval zijn, neem dan gerust contact met ons op.

Veelgestelde vragen
Bestellen
>
Ons bestelproces bestaat uit een aantal stappen: het kiezen van producten, de winkelwagen en het afrekenen.

Kiezen van producten
Heeft u een product gevonden dat u aanspreekt en u wil gaan kopen? Klik bij het product op 'In Winkelwagen' of het winkelwagen icoon. Het product wordt hierna toegevoegd aan de winkelwagen.

De winkelwagen
Wanneer alle gevonden producten in de winkelwagen geplaatst zijn kan rechtsboven in het scherm een overzicht geraadpleegd worden. In dit overzicht kunnen producten uit de winkelwagen verwijderd worden middels het prullenbak icoon en is het subtotaal van de winkelwagen weergegeven. Vanuit de winkelwagen kan ook het afrekenen gestart worden middels de knop 'Ga door naar afrekenen'.

Afrekenen
Als eerste vult u uw mail adres is. Dit is nodig om een orderbevestiging te ontvangen, de vorderingen van uw bestelling en als er iets is kunnen we contact opnemen. Het is mogelijk om als gast een bestelling te plaatsen, hiervoor hoeft u geen account aan te maken. U kunt ook een account aanmaken, dit is handig voor als u uw bestelgeschiedenis bij wil houden. Vervolgens vult u het gewenste afleveradres is en kiest u de verzendmethode. Vanaf €75,- wordt uw pakket gratis verzonden. Bij de volgende stap kan een betaalmethode geselecteerd worden en eventueel een kortingscode ingevuld worden. Nadat de bestelling geplaatst is wordt u automatisch doorgestuurd naar de geselecteerde betaalmethode.
>
Nee, wij zijn enkel een webshop. Afhalen van een bestelling is op afspraak mogelijk, het is echter niet mogelijk ons magazijn te bezoeken en rond te kijken.
>
Ja het is mogelijk om uw bestelling af te halen. Afhalen van een bestelling is op afspraak mogelijk, het is echter niet mogelijk ons magazijn te bezoeken en rond te kijken.
>
Wij zijn op alle modelspoorbeurzen in Houten en Zutphen aanwezig. Het is mogelijk om artikelen of een bestelling voor u mee te nemen zodat u deze aan onze stand af kunt halen.
>
Tijdens het afrekenen krijgt u op de pagina ’Overzicht & Betalen’ pagina onderaan te zien ‘pas kortingscode toe’. Hier kunt u de kortingscode invullen, vervolgens dient u enkel nog op korting doorvoeren te klikken waarna de korting wordt verrekend.
>
Als u een bestelling heeft geplaatst ontvangt u automatisch een orderbevestiging op het opgegeven e-mailadres. Mocht u deze mail niet ontvangen hebben of vragen hebben dan kunt u contact opnemen via het contactformulier.
Bezorging
>
We hebben het streven om iedere dag alle binnengekomen bestelling te verzenden. In de meeste gevallen geldt dus: vandaag besteld, morgen in huis. In sommige gevallen komt het voor dat de verzending een dag extra in beslag neemt, dit kan bijvoorbeeld komen doordat we op inkoop zijn voor een tweedehands verzameling.
>
Jazeker! Dagelijks pakken we alle bestelling met veel zorg in. Zo hebben we speciaal op maat gemaakte dozen, veelal van dubbel karton waardoor het pakket extra schokbestending is. De doos wordt opgevuld met speciaal verpakkingsmateriaal. Mocht er onverhoopt tijdens de verzending toch iets beschadigen dan lossen we het uiteraard op! Neem in dat geval contact met ons op.
>
Zodra uw pakket verzonden is ontvangt u automatisch een e-mail met daarin de track & trace inclusief een link om het pakket te volgen.
>
Mocht u niet thuis zijn als de pakketbezorger het pakket komt afleveren, dan bestaat de kans dat het pakket bij de buren wordt afgeleverd. Als u geen buren heeft of als de bezorger ervoor kiest het pakket mee te nemen wordt er een briefje in uw brievenbus achtergelaten. U kunt het pakket dan bij het op dat briefje aangegeven postkantoor ophalen. Hiervoor dient u zich op het postkantoor te identificeren.
>
Al onze pakketten worden verzonden via PostNL.
Betalen
>
Heeft u een bestelling geplaatst en een orderbevestiging in de mail ontvangen, maar niet afgerekend? Bijvoorbeeld door een hapering in het systeem of een ander probleem? Als u heeft gekozen voor iDeal, BanContact, Visa, Mastercard, Sofort of Giropay ontvangt u automatisch binnen ongeveer een half uur een mail om de betaling alsnog af te ronden.
>
Dat is juist. Onze webshop boekt automatisch producten af als deze besteld zijn. Deze zijn dan gekoppeld aan een bestelling en als ware gereserveerd. Wordt de bestelling niet betaald? Dan worden de producten automatisch weer online gezet.
>
We accepteren betalingen via iDeal, BanContact, PayPal, Visa, Mastercard, Sofort, Giropay en bankoverschrijving.
Assortiment
>
Al onze tweedehands artikelen zijn nagekeken en getest. Tweedehands locomotieven zijn voorzien van een testcertificaat, als een locomotief digitaal is staat het adres op dit certificaat aangegeven. Daarnaast verlenen wij twee maanden garantie op tweedehands artikelen, mits anders omschreven.
>
In onze webshop verkopen wij momenteel enkel de schaal H0 / 1:87. In de toekomst willen we ook graag schaal N / 1:60 en Z / 1:220 aan het webshop assortiment toevoegen. Op Catawiki bieden we wel wekelijks een tweedehands N-Spoor assortiment aan.
>
Bij ieder product is aangegeven wat de actuele voorraad is. Staat er 10 in voorraad, dan is het product dus fysiek 10 keer in voorraad. In dit geval kunt u er maximaal 10 toevoegen aan de winkelwagen.
>
We zouden het graag willen. Echter, in de praktijk blijkt het onmogelijk om in de gaten te houden of items binnen komen. Dit doen we dus niet.
>
Wij kopen collecties modeltreinen en treinverzamelingen in om ons tweedehands assortiment aan te vullen. Wilt u meer weten? Bekijk dan de pagina 'Modeltreinen Verkopen?' of neem contact op.
Niet tevreden
>
Wij gaan voor 100% klanttevredenheid. Het is van groot belang dat u plezier beleefd aan een artikel. Is er iets verkeerd gegaan of is het artikel niet naar wens? Neem dan contact met ons op, dan zorgen we voor een oplossing.
>
Bent u het ergens niet mee eens of is er iets spaak gelopen? Wij vernemen het graag en nemen uw klacht serieus.
>
Vervelend dat de bestelling niet compleet is! Neem in dit geval contact met ons op en we helpen u dan zo spoedig mogelijk verder.
Garantie, Reparatie & Ombouw
>
Tweedehands producten
Op onze tweedehands producten leveren wij twee maanden garantie, op uitzondering van lampjes van tweedehands wissels.
*Garantie komt ter vervallen wanneer er sprake blijkt van ondeskundig gebruik.

Nieuwe producten
Op nieuwe producten leveren wij de fabrieksgarantie.
>
Wij hebben geen reparatieafdeling. Vanwege de beschikbare tijd is het voor ons niet mogelijk reparaties aan te nemen. Wel staan wij in contact met diverse ervaren reparateurs die graag uw ombouwverzoek aannemen. Garantiegevallen van bij ons bestelde producten nemen wij uiteraard wel in behandeling.
>
Wij hebben geen ombouwafdeling, hierdoor is het niet mogelijk bij ons een locomotief te laten ombouwen. Wel staan wij in contact met diverse ervaren reparateurs die uw ombouwverzoek graag aannemen.

Is uw vraag nog niet beantwoord? Neem dan gerust contact met ons op.